Michael Petrus - Ilustrátor, komiksový kreslíř, storyboardista | Blog
Portfolio a blog ilustrátora a komiksového kreslíře Michaela Petruse. Michael ilustruje knižní obálky, kreslí komiksy a storyboardy
ilustrátor, kreslíř, komiks, ilustrace, storyboardy, umění, kresba, konzultace, výtvarník, workshop, na zakázku, na objednávku, comics
1815
blog,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.7,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_non_responsive

Skoro 120 000 Kč během prvních 24 hodin!

Tento projekt, na kterém jsme tvrdě dřeli byl včera spuštěn na Kickstarteru a vede se mu skvěle! Po prvním dni je tam skoro 4000 liber, což odpovídá cca 120 000 Kč!

Nanits Chronicles jsou nejen zcela nová originální komiksová sci-fi sága, ale také revoluční čtečka digitálních komiksů. Co je na ni tak skvělého? Mohl bych o tom mluvit dlouho. Mohl bych mluvit o odstranění stránek a nahrazení přirozeným scrollováním, mohl bych mluvit o soundtracku, který umocňuje zážitek ze čtení, nebo bych mohl mluvit o efektu vizuální hloubky, kterou čtečka díky své technologii umožňuje… ale lepší by bylo kdybyste si raději stáhli aplikaci a vyzkoušeli sami na krátkém prologu, který pro vás náš kreativní tým Nanits připravil.

 

Stahujte pro iOS i Android na AppStore a Google Play

 

16107393_1159655157485430_3141472896578256846_o

 

Pokud se vám projekt líbí, určitě bude skvělé, když nás podpoříte, budete šířit slovo nebo minimálně nasdílíte svým přátelům na sociálních sítích. Použít můžete tento odkaz, který vede přímo na Kickstarter >> http://kck.st/2kAxeYJ

 

VÍCE INFO O PROJEKTU

OBALKA_FINAL_KICK

0

Vyhráli jsme 1. místo v Creative Business Cupu!!

Projekt Nanits Chronicles je opravdu unikátní komiksově-technologický startup s celosvětovými ambicemi, kterému se věnuji jako kreativní ředitel / supervizor (a mimo jiné jako spoluzakladatel) už několik let. Avšak až v poslední době nabírá projekt na obrátkách jak můžete vidět na novém a novém obsahu objevujícím se na facebookové stránce projektu.

Na projektu pracuje nyní tým téměř 20 lidí z různých oborů týkajících se kreslení komiksů, concept artu, 3D modelingu, hudby, programování, nyní už i sochařiny apod. Více informací o tom, o čem skutečně celý projekt je a co nabízí komiksovým čtenářům a tvůrcům po celém světě odhalíme na podzim 2016. Nyní je však důležité, že nás porota startupové soutěže Creative Business Cup ocenila 1. místem, které nám dává možnost reprezentovat Českou republiku na celosvětovém kole v Kodani.

Pro více informací o projektu sledujte náš web a facebook. Jsme přesvědčení, že se vám to bude líbit 🙂

 

14344343_10210734309657051_3597070103361803100_n-1 14361381_1283119535040816_2628510477596333589_o

READ MORE

0

VIDEO: Proč používat 3D software v kreslené tvorbě

Použití 3D softwaru vnímám jako trochu kontroverzní téma. Pro řadu tvůrců je to dostatečně nevydřená práce a tudíž pro ně nemá takovou váhu, pro jiné je to značné ulehčení práce tam, kde by se mučili příliš dlouho, i když by to ve výsledku nakreslili. Jsou to dva tábory a řada světoznámých profesionálů patří do obou z nich. Tak nebo tak, já jsem příznivcem výpomoci, kde to dává smysl a to především z důvodu úspory času, kterého nemáme my, co se tím živíme, nikdy hodně.

 

„Software je dobrý sluha, ale špatný pán!“

 

CO A PROČ MODELOVAT?

Jak jsem řekl, použití 3D softwaru, stejně jako využití nějakých fotografických referencí, což je zcela běžná a vlastně často základní věc, je především pomoc, která hodně urychluje tvorbu a dělá ji více uvěřitelnou. 3D je mnohem pohodlnější než zrcadlo nebo než fotoreference, které často nenajdete ve správném úhlu či jinak neodpovídají Vaší představě. Často rozlišuji komerční tvorbu, kde se nebojím toto využít hojněji a svou vlastní tvorbu, kde se snažím dát co nejvíc ze sebe.READ MORE

0

Tvorba komiksové strany

Proces tvorby komiksové strany z našeho komiksového románu Na Břehu Snů. Od prvotní myšlenky po přečtení scénáře až do položení letteringu.

 

Vypadá to asi následovně:

 

  1. Thumbnaily (komiksový storyboard) – Návrh a kompozice panelů a letteringu, stejně jako kompozice obsahu jednotlivých panelů
  2. Skicování (komplet digitálně)
  3. Vytištění
  4. Překreslení na prosvětlovacím stole
  5. Kresba lineartu tužkou (zde neinkuji, abych zanechal ten správný look od stopy tužky)
  6. Skenování do počítače
  7. Upravení kontrastu stránky
  8. Vytvoření rámů panelů
  9. Položení flatových barev
  10. Stínování, světla a další efekty
  11. Úprava barevnosti scény
  12. Přidání letteringu

 

 

1

Řešíte vstup na volnou nohu nebo rozvoj své kariéry? Napište mi!

Freelance ilustrátor, web designér, grafik, copywriter, sound designér a mnoho dalších povolání. Zkrátka tvůrci z kreativní oblasti jsou ti, co mě v poslední době vyhledávají ze zcela jiných důvodů, než na co jsem byl zvyklý v posledních 8 letech, kdy jsem se živil především jako freelance ilustrátor a komiksový kreslíř.

 

NA ÚVOD

Kromě své dlouholeté praxe v oblasti ilustrace a komiksové tvorby nyní již několikátým rokem pracuji také jako kreativní ředitel ve studiu profiKOMIKS, které jsem zakládal. Znám obě strany barikády – jak z pohledu tvůrce, tak z pohledu zadavatele. Na to konto jsem na různých akcích dělal řadu přednášek na téma Povolání freelance ilustrátora v ČR.

READ MORE

0